مشخصات واحد
 

اداره کل تحقیقات و نوآوری   -   کد: 9953

کد سوئیفت:
آدرس: ایران - تهران - تهران - خیابان سپهبد قرنی - نرسیده به خیابان سپند پلاک 190
نوع واحد: ادارات کل
پیش شماره: 021
کد پستی: 1598995811
آدرس ايميل: personal9953@bmi.ir
وضعيت واحد: فعال
تعداد کارکنان: 40 نفر

 امکانات واحد 
فهرست تلفن های واحد 
رياست :  88909889
معاونت :  88806630
معاونت :  88934101
معاونت :  88934102
معاونت :  88801664
دفتر :  88803621 داخلی 125 و 126
كارشناسان :  88806631
کارشناسان :  88803610
كارشناسان :  88802414
كارشناسان :  88933342
كارشناسان ( کارانه ) :  88913738
کارشناسان :  88803367
بايگاني :  88916344
دورنگار:  88895436


  پیام مدیر واحد   اداره کل تحقیقات و نوآوری

(شرح وظايف اداره كل تحقيقات و برنامه‌ريزي) اداره كل تحقيقات و برنامه‌ريزي تحت نظارت مدير امور طرح و برنامه فعاليت نموده و مسئوليت انجام امور تحقيقاتي و پژوهشي طرح‌ها و ايده‌هاي قبال اجراء به محصولات و خدمات جديد بانكي، مطالعات استراتژيك سطوح نيازمندي‌هاي مشتريان، بازار و رقبا، تعيين استانداردهاي كاري و تجزيه و تحليل شاخص‌هاي مؤثر اقتصادي و بانكي به منظور پيش‌بيني وضعیت آتی بانک و ارائه راهکارهای لازم تحت عنوان اهداف و برنامه‌های عملیاتی و نیز انجام هماهنگی‌های لازم به‌منظور تدوين اهداف و برنامه‌هاي راهبردي، تاكتيكي و كنترل و ارزيابي عملكرد واحدهاي بانك را به عهده دارد. (گروه كارشناسان نوآوري و توسعه) گروه كارشناسان نوآوري و توسعه زيرنظر معاونت نوآوري و محصول انجام وظيفه نموده و امور مربوط به تحقيقات، طراحي و نوآوري و ارائه نظرات كارشناسي محصولات و خدمات قابل اجرا و داراي ارجحيت در سطح بانك متناسب با پتانسيل و نياز سازمان را ضمن ارائه بهبود كمي و كيفي محصولات و خدمات موجود برعهده دارد. (گروه كارشناسان مطالعات بازار و محصولات بانكي) گروه كارشناسان مطالعات بازار و محصولات بانكي تحت نظارت معاونت نوآوري و محصول انجام وظيفه نموده و مسئوليت مطالعه و بررسي پژوهشی در زمينه‌هاي فناوري اطلاعات، بانكداري الكترونيك، مالي، بانكي و اقتصادي برمبناي سطوح و انتظارات مشتريان، بازار و رقبا و درصدد جمع‌آوري ايده‌هاي جديد و ارائه محصولات و خدمات نوين بانكي و هم‌چنين موارد ارجاعي از سوي هيأت‌مديره محترم بانك و ساير واحدها و ارائه گزارش‌هاي لازم جهت مديريت محترم بانك را برعهده دارد. (گروه كارشناسان نظام پيشنهادها) گروه كارشناسان نظام پيشنهادها تحت نظارت معاونت نظام پیشنهادها جهت بسط و گسترش مدیریت مشارکتی انجام وظيفه نموده و مسئوليت مطالعه و بررسي طرح های پیشنهادی در زمينه فناوري اطلاعات، بانكداري الكترونيك، مالي، بانكي، بازار و رقبا از سوی کارکنان و به جمع‌آوري ايده‌هاي جديد، ارائه خدمات نوين بانكي و انجام موضوعات ارجاعي از سوي هيأت‌مديره محترم بانك و ارائه گزارش‌هاي لازم را برعهده دارد.   ریاست اداره:جناب آقای علیرضا یحیوی

دریافت رزومه مدیر   معرفی واحد   اداره کل تحقیقات و نوآوری  مشاهده >>

خلاصه ای از عملکرد اداره

مطالعات اقتصادي، مالي و بازار

1)    بازنگري بخشنامه‌هاي سري ب با مشاركت ادارات ذيربط و استفاده از صاحب‌نظران و نخبگان بانكي
2)     آسيب‌شناسي مطالبات معوق در بانك ملي ايران
3)    ارائه گزارش پيرامون پياده‌سازي ابزار تأمين مالي صكوك
4)    گزارش نظام كنترل داخلي بانك
5)    بررسي جايگاه بانك ملي ايران در بخش تجهيز منابع
6)    گزارش درخصوص بازاريابي و عوامل موثر در جذب مشتري
7)    چالش‌هاي گردش وجوه نقد در بانك ملي و ضرورت مديريت بهينه آن
8)    ايجاد انگيزه و رقابت بين متصديان امور بانكي
9)    مقايسه عملكرد بانك‌هاي مختلف در زمينه ضمانت‌نامه‌ها و هدف‌گذاري براي كل بانك در سال 1392
10)  بررسي نرخ سود سپرد‌ه‌ها و تحليل آثار تغييرات آن
11)   طرح ضرب سكه يادبود و صدور گواهي سپرده سكه
12)   بررسي ميزان تورم و نقدينگي در مقاطع مختلف سال و مقايسه آن با روند سپرده‌هاي بانك
13)   بررسي تطبيقي سود و زيان واحدهاي بانك
14)   بررسي و تحليل شاخص‌هاي ارزيابي عملكرد و موقعيت بانك ملي ايران در گزارش مجله بنكر
15)   بررسي و تحليل موضوع انتقال حساب‌هاي دولتي
16)   بررسي دستورالعمل‌ اجرايي تأسيس، فعاليت و نظارت بر بانك‌هاي قرض‌الحسنه
17)   بررسي ميداني موضوع افتتاح حساب براي ساير بانك‌ها
18)   مهمترين چالش‌هاي بانك ملي ايران
19)   تحليل شاخص‌هاي اختصاصي ارزيابي دستگاه‌هاي دولتي و بانك‌ها سال 1391
20)   برگزاري جلسات كارگروه بررسي عملكرد واحدها در بخش‌هاي منابع و مصارف و مطالبات و پيگيري مصوبات كارگروه 
21)  بررسي موضوع ارائه خدمات توسط شعب سراسر كشور به حساب سازمان‌ها و ادارات مستقر در تهران و مراكز استان‌ها
22)  مطالعات ميداني و جانمايي شعب اداره امورشعب شمال تهران
23)  گزارش جايگاه سيستم بانكي در اقتصاد ملي
24)  آسيب‌شناسي بانك كارگشايي
25)  بررسي ايجاد بازار قرارداد معاملات سلف موازي استاندارد سكه طلا
26)  تدوين مجموعه برنامه‌هاي اجرايي واحدهاي صف سال  1392 (ادارات امور شعب و شعب مستقل)

برنامه‌ريزي و ارزيابي عملكرد واحدهاي صف

1)    تهيه، تصويب و ابلاغ برنامه اجرايي و اهداف سال 1391 واحدهاي صف
2)    ارائه شاخص‌هاي پيشنهادي ارزيابي عملكرد واحدهاي صف
3)    ارائه شاخص‌هاي ارزيابي عملكرد شعب درون سازمان‌ها
4)    انجام محاسبات و پرداخت فوق‌العاده جذب نيروي انساني كاركنان (كارانه) در دو مقطع شش‌ماهه اول و شش‌ماهه دوم
5)    اجراي آزمايشي طرح سنجش و ارزيابي كارآيي شعب با استفاده از روش تحليل پوششي داده‌ها (DEA)
6)    تهيه و زمان‌بندي و برنامه‌ اجرايي برگزاري همايش‌هاي بررسي عملكرد سال 91
7)    تهیه و ارايه گزارش‌هاي تحليلي هفتگي، ماهانه، شش ماهه ریالی و ارزی از عملكرد واحدها به مدیریت محترم بانک
8)    بررسي ميزان دستيابي ادارات امور شعب به اهداف سپرده‌ها در پايان هر ماه
9)    بررسي وضعيت ادارات امور شعب براساس سرانه سپرده موثر كاركنان در بين بانك‌هاي تجاري استان
10)  ارزيابي عملكرد واحدهاي بانك به منظور معرفي 40 شعبه برتر در كسب اهداف
11)  ارزيابي عملكرد واحدهاي بانك به منظور انتخاب 25 شعبه برتر در کل کشور جهت معرفي به بانك مركزي ج.ا.ا
12)  شناسايي شعب ناموفق هر يك از ادارات امور شعب در كسب اهداف تعيين شده
13)  شناسايي و معرفي حوزه‌هاي برتر بانك در جذب منابع و كاهش مانده مطالبات
14)  پيگيري گزارش عملكرد كميته هاي ويژه وصول مطالبات از كليه استان‌ها در كل كشور و ارايه گزارش به صورت روزانه
15)  هدفگذاري سپرده‌هاي مؤثر ادارات امور شعب و شعب مستقل براي سال 1392

برنامه‌ريزي و ارزيابي عملكرد واحدهاي ستاد

1)    تدوين، تصويب و ابلاغ برنامه‌هاي اجرايي و فعاليت‌هاي سال 1391 ادارات مركزي بانك
2)    ارزيابي عملكرد واحدهاي ستادي بانك در مقاطع موردنظر (سه‌ماهه، شش‌ماهه و ساليانه)
3)    گزارش‌دهي و الحاق مستندات مربوط به شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي ارزيابي عملكرد بانك ملي ايران در سال 1390 و ارسال آن به وزارت امور اقتصادي و دارايي
4)    بررسي كارشناسي و پيگيري اجراي طرح “سيستم مديريت يكپارچه عملكرد سازمان EPM
5)    بررسي پیشنهاد همكاري پژوهشي به منظور استقرار نظام مديريت عملكرد واحدها
6)    طراحي مدل ارزشيابي كاركنان با رويكرد (BSC) بر ارسال شاخص‌هاي مالي و غير مالي و انجام اقدامات اوليه به منظور پياده‌سازي مدل
7)   تدوين برنامه‌‌ها و فعاليت‌هاي سال 1392 ادارات ستادي بانك ملي ايران
8)   طرح تهيه کارنامه ارزيابي عملكرد ويژه مدیران

امور پژوهشي و ارتباط با دانشگاه

1)   تدوين و تصويب آيين‌نامه‌هاي پژوهشي بانك
2)   تعيين اولويت‌هاي پژوهشي بانك در سال 1391 و عناوين پايان‌نامه‌ها و اعلام آن به دانشگاه‌هاي كشور
3)  بررسي كارشناسي تعداد 30 طرح  پژوهشي پيشنهادي از دانشگا‌ه‌هاي مختلف در تهران و تعداد 11 طرح موردتأييد شوراي پژوهشي استان‌ها
4)   انجام 5 طرح پژوهشي (پايان‌نامه دانشجويي) در مقاطع تحصيلي كارشناسي ارشد و دكتري در سال 1391
5)   بررسي امكان اجراي طرح بودجه‌ريزي عملياتي در بانك ملي ايران
6)   تدوين و طراحي «طرح بهبود نظام انتصابات، توانمندسازي كاركنان (مشاغل كليدي بانك) با رويكرد جانشين‌پروري» 
7)   پيگيري و نظارت بر اجراي 15 طرح‌ پژوهشي در دست اقدام (تهران و استان‌ها)
 
محصولات و خدمات بانكي

1)   همراه بانك بر اساس USSD (رعد ملي) مستقل از نوع و پلتفورم گوشي تلفن همراه
2)   مقايسه تطبيقي خدمات بانك ملي با ساير بانك‌ها و موسسات پولي كشور
3)   معرفي «باشگاه مشتريان» با هدف فعال نمودن مشتريان و افزايش ميزان وفاداري ايشان
4)   معرفي كارت دانش به منظور جذب جامعه تحصيلي كشور
5)   معرفي محصول جديد تحت عنوان «ملي پرداخت / Melli Pay»
6)   معرفي محصول جديد با هدف بكارگيري تلفن همراه به عنوان پايانه فروش
7)   معرفي محصول كيف پول الكترونيك بر اساس فن‌آوري كارت‌هاي غيرتماسي به منظور انجام پرداخت‌هاي خرد
8)    بررسي و تحليل مقدماتي سامانه هسته مرکزی core_banking پيشنهادي
9)    گزارش بهينه‌سازي توزيع و جانمايي دستگاه‌هاي خودپرداز بانك ملي ايران
10)  گزارش بررسي و تحليل وضعيت محصول كارت هديه در بانك ملي ايران
11)  بررسي و تحليل وضعيت پايانه‌هاي فروشگاهي(POS)

نظام پيشنهادها

1)    صدور 330 مورد احکام کمیته‌های مشارکت نظام پیشنهادها ادارات کل/ ادارات امور شعب
2)    پیگیری حدود 2000 مورد پیشنهادهای معوق در نظام پیشنهادها
3)    برگزاري فراخوان برند سازمانی
4)    تعیین برترین‌های نظام پیشنهادها
الف)  تقدير از برترين كميته‌هاي بررسي‌كننده پيشنهادها
ب)   تقدير از كميته‌هاي برتر در جذب پيشنهاد
ج)  تقدير از پيشنهاددهندگان برتر
5)   پرداخت پاداش عملكرد كميته‌هاي مشاركت در مقاطع شش‌ماهه
6)   راه‌اندازي سامانه اطلاع‌رساني به پيشنهاددهندگان از طریق پیام کوتاه (SMS)
7)    بروز‌رساني نرم‌افزار نظام پيشنهادها
8)   برگزاری جلسات کمیته راهبری نظام پیشنهادها و تصويب 23 مورد از پيشنهاد‌هاي ارسالي همكاران


  ارسال انتقاد، پیشنهاد و شکایت به   اداره کل تحقیقات و نوآوری
  نام و نام خانوادگی فرستنده :
  شماره تماس :
نوع مطلب:
  موضوع:
متن ارسالی:
کد امنیتی
تکرار کد امنیتی
   

درباره بانک
خدمات
خبراطلاعیه
واحدهای بانک
دیدنیها
تماس باما
پيوندها
پژوهشها
           ساعات کار واحد

    شنبه    16:00 - 7:30
    يکشنبه    16:00 - 7:30
    دوشنبه    16:00 - 7:30
    سه شنبه    16:00 - 7:30
    چهارشنبه    15:00 - 7:30
    پنجشنبه    تعطیـــــل
    جمعه    تعطیـــــل
           بنرها