مشخصات واحد
 

اداره کل نظام های پرداخت   -   کد: 9

کد سوئیفت:
آدرس: ایران - تهران - تهران - خیابان سعدی شمالی - پایین تر از منوچهری پلاک 496
نوع واحد: ادارات کل
پیش شماره: 021
کد پستی: 1145957931
آدرس ايميل: personal0009@bmi.ir
وضعيت واحد: فعال
تعداد کارکنان: 94 نفر

 امکانات واحد 
فهرست تلفن های واحد 
مدیریت اداره کل (رئیس):  33910760
مدیریت اداره کل (رئیس و معاونین):  33910761
مدیریت اداره کل (رئیس و معاونین):  33910762
مدیریت اداره کل (رئیس و معاونین):  33910763
دایره دفتر (رئیس):  33910764
دایره دفتر (معاونین):  33924713
دورنگار اداره:  33985167
دورنگار اداره:  33910759
سوپروایزر اداره:  داخلی (220) 33947198
دایره چکاوک (رئیس) :  داخلی(218) 33924520
دایره چکاوک (معاونین):  داخلی (215-216) 33924705
دایره چکاوک (کارکنان):  داخلی (221-234) 33947491
دایره چکاوک (کارکنان):  داخلی (221-234) 36613207
دایره چکاوک (کارکنان):  داخلی (221-234) 33924608
دایره چکاوک (کارکنان):  داخلی (221-234) 33910768
دایره چکاوک (کارکنان):  داخلی (221-234) 33910756
دایره چکاوک (کارکنان):  داخلی (221-234) 33910755
دایره چکاوک (کارکنان):  داخلی (221-234) 33955511
دایره چکاوک (کارکنان):  داخلی (221-234) 33910757
دایره شتاب (رئیس):  33924690 داخلی (240)
دایره شتاب (معاونین):  33953885 داخلی (241)
دایره شتاب (معاونین):  33952392 داخلی (242)
دایره شتاب (کارکنان):  داخلی (243-251) 33112177
دایره شتاب (کارکنان):  داخلی (243-251) 33924534
دایره شتاب (کارکنان):  داخلی (243-251) 33924717
دایره شتاب (کارکنان):  داخلی (243-251) 33957974
دایره شتاب (کارکنان):  داخلی (243-251) 33955851
دایره شتاب (کارکنان):  داخلی (243-251) 33924617
دایره شتاب (کارکنان):  داخلی (243-251) 33955056
دایره پایا (رئیس):  33114145 داخلی (252)
دایره پایا (معاون):  33953689 داخلی (253)
دایره پایا (کارکنان):  داخلی (270و257-255) 33952584
دایره حسابداری (رئیس):  33114143 داخلی (280)
دایره طرح خدمت (رئیس):  33910767 داخلی (260)
دایره طرح خدمت (معاون):  33910767 داخلی (254)
دایره طرح خدمت (کارکنان):  33910767 داخلی (261)
دایره حسابداری (معاون):  33924615 داخلی (281)
دایره حسابداری (کارکنان):  33910765 داخلی (282)
دایره حسابداری (کارکنان):  داخلی (283-284-285) 33910766
دایره رفع مغایرت سیستم متمرکز :  داخلی (270-264) 33949314
دایره رفع مغایرت سیستم متمرکز:  داخلی (270-264) 33949216
دایره رسیدگی اسناد (رئیس):  33112186
کارشناسان:  داخلی (238-236) 36612689
دایره ساتنا (رئیس):  33952523 داخلی (287)
دایره ساتنا(معاون):  داخلی (289-288) 33947467
دایره ساتنا (کارکنان):  داخلی (294-290) 33946938
دایره ساتنا(کارکنان):  داخلی (294-290) 33949336
دایره ساتنا(کارکنان):  داخلی (294-290) 33948954
دایره ساتنا(کارکنان):  داخلی (294-290) 33114146


  پیام مدیر واحد   اداره کل نظام های پرداخت

"اداره کل نظام های پرداخت" اداره ای از مجموع ادارات مرکزی بانک ملی ایران میباشد که تحت نظارت معاونت محترم مالی انجام وظیفه مینماید و مسئولیت تحلیل ، تدوین ، اجرا و ارزیابی استراتژی های مربوط به کلیه مبادلات الکترونیکی در حوزه نظام های پرداخت و نظارت بر مكانيزم‌های پشتيبانی از پرداخت‌های كلان آنی (ساتنا)، پرداخت‌های خُرد با تعداد زياد (پایا)، نظام تصويربرداری از چك (چکاوک) ,شتاب و شاپرک به منظور ارائه خدمات نوین مشتري محور با كيفيت بالا در حوزه بانکداری الکترونیکی را دارد.  

دریافت رزومه مدیر   معرفی واحد   اداره کل نظام های پرداخت  مشاهده >>

این اداره رسماً از سال 1350 ایجاد و فعالیت خود را شروع نمود. پس از گذشت 48سال از تاسیس آن حوزه فعالیت این اداره تا اقصی نقاط کشور گسترش یافته بطوریکه روزانه با 15000 واحد فعال در شبکه بانکی ارتباط دارد. این اداره کل دارای 9 دایره و یک گروه کارشناسی و یک مجموعه مرکز تماس که طی مصوبه هیات مدیره محترم بانک در این اداره کل در حال راه اندازی میباشد تشکیل گردیده است.1- call center: به منظور تمرکز و مدیریت خطوط ارتباطی سازمان، پاسخگویی هدفمند به مشتریان و افزایش رضایتمندی، مدیریت و ارزیابی عملکرد گروه کارشناسان پاسخگو، مدیریت صف ارتباطات ورودی و ایجاد و توسعه کانالهای ارتباطی مناسب به منظور مدیریت درخواستها و فرآیندهای مرتبط با مشتریان و ... ، مرکز تماس (Call Center) این اداره کل جهت پاسخگویی به مشتریان و همکاران شعب از طریق سرشماره 64140 در کلیه حوزه های نظام های پرداخت و مبادلات الکترونیکی (ساتنا، پایا، شتاب، چکاوک، شیبا، شاپرک و رفع مغایرتهای سیبا) در حال راه اندازی می باشد. 2-دایره چکاوک به منظور تبادل اطلاعات وتصاویر کلیه چکها جاری اشخاص ،رمزدار بین کلیه بانکها به روش سیستمی (که باعث تسریع در امر واریز وجوه به حساب مشتریان میگردد) تاسیس گردیده است.طرح چکاوک درکلیه استانهای کشور اجرایی گردیده و مبادله فیزیک چک در بانکهای کشور انجام نشده و اطلاعات و تصاویر چکها جهت مبادله با بانکها به سامانه چکاوک بانک مرکزی ارسال می گردد و زمان واریز وجوه چکهای رمز دار به حساب مشتریان به صورت آنی تا ساعت 13:15 همان روز و زمان واریز چکهای عادی ساعت 6 صبح روز بعد میباشد. 3-دایره ساتنا وظیفه پردازش ارسال و دریافت تراکنشهای بین بانکی و دستور پرداختهای فوری را بصورت انفرادی بر عهده دارد. کلیه دستور پرداختهای ساتنا پس از تسویه شدن در این سامانه (بانک مرکزی) برگشت ناپذیر (Irrevocable) و نهایی (Final) بوده و منحصرا بصورت on-line و در قالب پیام های مشابه سوئیفت ارسال و پذیرش می شوند.ساعت کار این سامانه در طی شبانه روز محدود بوده و از ساعت 7:30 الی 16:00 برای روزهای شنبه تا چهارشنبه و 7:30 الی 13:30 برای روزهای پنج شنبه برای ارائه خدمت به مشتریان از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای کلیه بانکها تعیین گردیده است.4- با پيوستن بانك ملي ايران از سال 83 به شبكه تبادل اطلاعات بين بانكي ،دایره شتاب با هدف رفع مغایرتهای حاصل از کلیه تراکنشهای مبتنی بر کارت آغاز به كار كرد و در حال حاضر مركز شتاب به عنوان سوييچ اصلي كارتهاي بانكها در كشور ايفاي نقش نموده و تمامي بانكهاي كشور در آن عضويت دارند و عمليات تحت پوشش شتاب دامنه وسيعي از تبادلات از قبيل برداشت وجه نقد،‌انتقال وجه،‌ خريد الكترونيكي، پرداخت قبوض، مانده گيري و خريد شارژ و ... را در برمي گيرد 5- پایا سامانه ای است که با آن مي‌توان دستور پرداختهاي متعددی را از طرف بانكها و مشتریان دريافت، و براي واریز به بانكهاي مقصد ارسال نمود که به صورت انفرادي يا گروهی صورت میپذیرد.دستور پرداختها به صورت شبانه روزی و در کل ایام هفته از طریق سامانه مذکور قابل ارسال میباشد، که زمان واریز آن به حساب مقصد دارای 3 سیکل میباشند زمان واریز سیکل اول ساعت 3:45 صبح بابت واریز حواله های مشتریان و حواله های شاپرک و زمان واریز سیکل دوم ساعت 11:45 صبح بابت واریز حواله های مشتریان (غیرشاپرکی)و زمان واریز سیکل سوم ساعت 15:45 بعدازظهر بابت واریز حواله های مشتریان (غیرشاپرکی) میباشد . امور مربوط به رفع مغایرت حواله ها و تسویه وجوه با بانکها در دایره پایا مستقر در این اداره کل صورت میپذیرد شایان ذکر است خدمتی در قالب برداشت مستقیم پایا با امکان پرداخت های دوره ای مشتریان شامل شهریه ، اقساط ، اجاره بها و ... با اخذ مجوز از صاحب حساب بزودی بین بانکها عملیاتی خواهدگردید. 6-طرح خدمت یا ( شیبا) طرحی است كه در آن مشتريان بانكهاي ملی و توسعه صادرات ایران مي توانند با مراجعه به شعب هر كدام از بانكهای مذکوراقدام به وصول و یا واریز وجه به حساب جاری خود در بانک مقابل به صورت آنلاین نمايند که امور مربوط به رفع مغایرت و تسویه وجوه بین بانکها بر عهده دایره طرح خدمت مستقر در این اداره میباشد. 7-دايره رفع مغايرتهاي سيستم متمركز مسئوليت بررسي، رسيدگي، كنترل و رفع مغايرتهاي درون بانكي با توجه به داده هاي اطلاعاتي دريافتي از شركت خدمات انفورماتيك و شركت داده ورزي سداد و كامپيوتر مركزي بانك را به عهده داشته و مسئوليت پاسخگويي و راهنمايي تماسهاي تلفني ادارات امور شعب و شعب تحت پوشش و شعب مستقل را با توجه به اطلاعات موجود برعهده دارد.8-دایره دبیر خانه که مهمترین وظایف آن به شرح ذیل میباشد: ابلاغ و ارجاع دستور مديريت محترم اداره به دواير مختلف، پشتيباني امور دواير مختلف اعم از سرمايه انساني، تداركات ، آموزش ، انجام امور سوپروایزری اداره ، انجام امور تنخواه گردان اداره ، تنظیم نامه های صادره و گزارش و آمارهای مورد لزوم ، انجام امور مربوط به اثاثیه ، ارسال نامه ها و اسناد صادره به سایر واحدها ، نظارت بر کلیه امور پرسنلی کارکنان ، نظارت بر حسن انجام امور خدماتي اداره. ، نظارت بر امور دبيرخانه و بايگاني مكاتبات. ، نظارت بر حسن انجام امور حفاظتي و امنيتي اداره. 9- دایره حسابداری که عملیات مربوط به حسابداری کلیه دوایر این اداره در این دایره انجام میپذیرد واز مهمترین وظایف آن میتوان به موارد ذیل اشاره نمود: بررسی و رفع اقلام باز حساب مرکز، پیگیری پرونده چکهای مفقودی و مسروقه ، ثبت و تجمیع اسناد کلیه دوایر اداره(شتاب، پایا، چکاوک و ...) ، ثبت اسناد و موازنه حساب RTGS ، ثبت و موازنه کلیه اسناد حسابداری در سیستم صندوق اداره و ارسال فایل اطلاعات از طریق Mainمرکز به ادارات امور شعب 6، انجام امور مربوط به حسابداری حواله های ساتنا . 10-دایره رسیدگی اسناد که مهمترین وظایف آن به شرح ذیل میباشد.:انجام امور مربوط به بسته بندی و بایگانی کلیه اسناد دوایر اداره بصورت روزانه به این دایره منتقل میگردد.، پاسخ به نامه های قضایی اعم از بازرسی ، کلانتری ، دادسرا ، امور شعب و سایر بانکها ، امحاء اسناد دوایر در زمان های مقرر.


  ارسال انتقاد، پیشنهاد و شکایت به   اداره کل نظام های پرداخت
  نام و نام خانوادگی فرستنده :
  شماره تماس :
نوع مطلب:
  موضوع:
متن ارسالی:
کد امنیتی
تکرار کد امنیتی
   

درباره بانک
خدمات
خبراطلاعیه
واحدهای بانک
دیدنیها
تماس باما
پيوندها
پژوهشها
           ساعات کار واحد

    شنبه    16:00 - 7:00
    يکشنبه    16:00 - 7:00
    دوشنبه    16:00 - 7:00
    سه شنبه    16:00 - 7:00
    چهارشنبه    15:00 - 7:00
    پنجشنبه    13:00 - 8:00
    جمعه    تعطیـــــل
           بنرها