مشخصات واحد
 

اداره کل مدیریت عملیات بانکی   -   کد: 22

آدرس: ایران - تهران - تهران - فردوسي - خيابان فردوسي،روبروي سفارتخانه آلمان، ادارات مركزي بانك ملي ايران
نوع واحد: ادارات کل
پیش شماره: 021
کد پستی: 1135931596
آدرس ايميل: it@bmi.ir
وضعيت واحد: فعال
تعداد کارکنان: 124 نفر

 امکانات واحد 
فهرست تلفن های واحد 
منشي رياست :  66732341
منشي رياست :  60993058
منشي رياست :  3054
منشي رياست :  3053
دورنگار ریاست:  60994182
معاونت نرم افزار:  3091
معاونت سخت افزار:  3087
معاونت سایت و عملیات:  3161
دفتر(رئيس ):  60993060
دفتر ( رئيس و معاون ):  60993061
دفتر رئيس :  60993051
دبیرخانه:  60993153
صدور نامه ها:  3071
ثبت نامه:  3079
ثبت نامه‌ها:  4169
ثبت نامه ها:  3392
ماشین نویس:  3842
بايگاني:  3063
اتاق کنفرانس:  3089
آبـــدارخـانه:  3805
دایره تخصیص تجهیزات و ملزومات رایانه ای :  4166
دایره تخصیص تجهیزات و ملزومات رایانه ای :  66736072
دایره تخصیص تجهیزات و ملزومات رایانه ای :  3074
دایره تخصیص تجهیزات و ملزومات رایانه ای :  3073
گروه نرم افزار:  66732677
گروه نرم افزار:  3055
گروه نرم افزار:  3076
گروه نرم افزار:  3796
گـــروه سخت افــزار:  66734263
گرو سخت افزار:  4179
گـــروه سخت افــزار:  66739679
گرو سخت افزار:  3078
گروه پيشخوان خدمت:  66738718
گروه تسهیلات:  3129 / 4205
گروه تسهیلات:  4168
دایــره حسابداری:  4176
دایــره حسابداری:  3135
واحد کارشناسی مالی:  66739051
واحد کارشناسی مالی:  3075 / 4178
واحد کارشناسی حقوقی:  66739383
واحد کارشناسی حقوقی:  3846
سایت کامپیوتر مرکزی(فردوسی):  66738387
سایت کامپیوتر مرکزی(فردوسی):  3843
سایت کامپیوتر مرکزی(فردوسی):  3096
سایت کامپیوتر مرکزی(فردوسی):  3144
سایت کامپیوتر مرکزی(فردوسی):  3125
واریــز حقــوق:  66753392
واریــز حقــوق:  4172
واریــز حقــوق:  2768
واریــز حقــوق-دورنگار:  66753095
دایــره برق و UPS:  66732675
دایــره برق و UPS:  4170
دایـــره دفتـر(بخش خدمات نوین):  66739496
گروه اینترنت(تلفن بانک،همراه بانک،سبا،بینا،رعد ملی،بورس و درگاه :  66725247
گروه اینترنت:  60994213
گروه اینترنت:  60994214
گروه اینترنت:  60994211
گروه کارت:  60994203
گروه کارت:  60994217
گروه کارت:  60994202
گروه کارت:  60994201
گروه خودپرداز، خوددریافت، کیوسک:  60994210
گروه خودپرداز، خوددریافت، کیوسک:  60994204
گروه خودپرداز،خوددریافت،کیوسک،و VSATوVNB:  60994209
گروه POS،PCPOS،طرح آذرخش:  60994202
گروه POS،PCPOS،طرح آذرخش:  60994215
گروه POS،PCPOS،طرح آذرخش:  60994208
واریز حقوق:  2767
گروه پیشخوان خدمت:  3082 / 4212 / 4222 / 4215
گروه امنیت و شبکه:  3145 / 3126 / 3136
دایره حسابداری:  66739051
گروه تسهیلات:  66725248
مانیتورینگ (اتاق NOC):  4155 / 3125
گروه ارزی:  4173 / 3076
گروه ارزی:  66739271
دورنگار دفتر:  60993797
معاون دبیرخانه:  66723776
رئیس:  66738384
رئیس:  60993051
دورنگار دفتر:  66731389
منشي رياست :  60993052


  پیام مدیر واحد   اداره کل مدیریت عملیات بانکی

اداره کل مدیریت عملیات بانکی تحت نظارت معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات مسئولیت طراحی، نصب، راه اندازی و راهبری عملیاتی سیستم‌ها و سرویس‌های واحدهای بانک ( سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه و ....)، نیازسنجی تجهیزات، شبکه‌های ارتباطی، لوازم و وسایل سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز واحدهای بانک، مدیریت سرویس (SM)، مدیریت سطح سرویس (SLM)، مدیریت حفظ امنیت، مدیریت نحوه ارتباط و سرویس گیری بین سامانه‌های عملیاتی بانک، مدیریت و راهبری سایت اصلی و پشتیبان بانک ، مدیریت پیشخوان خدمت و انجام امور مربوط به کمیسیون هماهنگی انفورماتیک بانکها را عهده دار می باشد.  

دریافت رزومه مدیر   معرفی واحد   اداره کل مدیریت عملیات بانکی  مشاهده >>

اداره کل فناوری اطلاعات به عنوان مجري امور انفورماتیکی و بانکداری نوین  (سخت افزار و نرم افزار و ارتباطات) کلیه واحدهای بانک اعم از شعب، ادارات امور شعب، بیمارستان و ادارات کل فعالیت نموده و بمنظور ايجاد تسهيلات بيشتر براي مشتريان تلاش مي‏نمايد تا با استفاده از آخرين فناوري هاي رايانه‏اي نسبت به مکانيزه نمودن سيستمهاي دستي و ارتقاء آن در بانك اقدام نمايد.

اين اداره كل در حال مسئولیت های ذيل را برعهده دارد:

 1. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت خدمات، ابزارها و کانالها 2. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت عملیات 3. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت مراکز داده 4. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت امنیت و حراست اطلاعات 5. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت شبکه و ارتباطات 6. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت سخت‌افزار 7. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت اطلاعات، محتوی مستندات و داده‌ها 8. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت تداوم خدمات ICT 9. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت محصولات و نرم‌افزارها 10. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت کیفیت IT 11. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت ریسک پروژه‌های IT 12. برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت

برنامه‌های راهبردی "شرح وظایف و مسئولیت های اداره كل فناوری اطلاعات" 1. مطالعه و بررسي نيازهاي اتوماسيون بانک در ادامه و تکميل سيستم های موجود با ملحوظ داشتن سياست هاي اتخاذي مديريت 2. انجام بررسی ها و مطالعات لازم به منظور ارزیابی نیازهای فنی دارندگان و پذیرندگان کارت ها 3. مطالعه و بررسي خدمات شرکت هاي رايانه اي و ايجاد ارتباط با آنها به منظور تأمين هرچه بهتر نيازمندي هاي انفورماتيک بانک 4. استعلام و آگاهي از نظرات مديران ارشد و انجام مشاوره با سازمان ها و شرکت ها جهت دستيابي به نقطه نظرات و ديدگاه هاي آنها به منظور پيشنهاد خط مشی ها به مديريت امور فناوري اطلاعات و تدوين برنامه هاي مرتبط با امور مذكور 5. تهيه گزارش هاي لازم و دريافت مجوز از مديريت محترم بانک در مورد تعميم، بهبود، گسترش و يا تغيير در امور مربوط به فن آوری اطلاعات بانک 6. تهيه و تدوين دستورالعمل ها و روش هاي عملياتي لازم در خصوص ماشيني شدن امور مختلف بانک در ادارات و واحدها، و امور مربوط به انواع کارت ها 7. دريافت بازخور از چگونگي اجراي کامل تصميمات هيأت مديره و مديريت امور فناوري اطلاعات همچنين آئين نامه ها و دستورالعمل هاي تهيه و تدوين شده جهت بهره برداري از سيستم هاي نرم افزاری و سخت افزاری نصب شده در بانک 8. انتخاب مشاوران جهت توسعه و بهبود وضعیت فن آوری اطلاعات بانک 9. نمايندگي بانک در برابر شرکتهاي طرف قرارداد به منظور انجام امور مربوط به فن آوری اطلاعات و امنیت (فاوا) عمليات بانکي و ايجاد هماهنگي بين واحدهاي مختلف بانک و شرکت هاي مجري در رابطه با اجراي طرح اتوماسيون، آماده سازي، نصب و بهره برداري از تجهيزات موضوع قراردادها 10. نظارت بر حسن انجام امور فاوا شامل پيگيري تأمين احتياجات سازماني و نيروي انساني و تدارک تجهيزات و لوازم و وسايل سخت افزاري و نرم افزاري مورد نياز بانک و شرکت هاي طرف قرارداد طبق شرايط و مندرجات قراردادهاي تنظيمي، ملزم به تأمين آنها در مقاطع زماني معين مي باشد. 11. بررسي مستمر گزارش از طرح ها مبتني بر قرارداد از ادارات و واحدها جهت مقايسه و تطبيق موارد عنوان شده از سوي آنها و مشخص نمودن کميت و کيفيت فعاليت هاي انجام شده و انعکاس مراتب به مديريت بانک. 12. رسيدگي به درخواست هاي مربوط به تأمين آمار و اطلاعات و مدارک مورد نياز شرکت هاي طرف قرارداد در امور اتوماسيون و تشخيص سوابق مورد تقاضا و ترتيب پيگيري و تحويل آنها توسط ادارات و واحدهاي مختلف بانک به شرکت هاي متقاضي و بالعکس 13. معرفي نمايندگان و بازرسان بانک به شرکت هاي طرف قرارداد و معرفي مأمورين عملياتي شرکتها به واحدهاي بانک 14. همکاري با اداره آموزش و مديريت در اجراي برنامه هاي آموزشي مورد نياز در خصوص توسعه و بهبود فاوا در بانک 15. بررسي صورتحساب ها و پيگيري و تبادل اسناد و مدارک مربوطه طبق مفاد قرارداد بين بانک و شرکت هاي طرف قرارداد در زمان هاي مقرر 16. دريافت نامه ها و گزارش ها از ادارات و واحدهاي مختلف، شرکت ها و سازمان ها در امور مربوط به اتوماسيون و پاسخ به پرسش ها و رسيدگي به مسائل مطروحه با همکاري شرکت هاي طرف قراداد 17. تهيه و تنظيم گزارش هاي لازم از پيشرفت کارها و نيز تنگناها و نارسايي ها و مشکلات واحدها و ادارات مختلف در امور انفورماتيک و مدیریت داده و تسليم آن به مديريت و پيگيري جهت رفع و حل آنها تا حصول نتيجه 18. جمع آوری، تلفیق، طبقه بندی، کنترل، پردازش و به روز رسانی داده ها و اطلاعات ارزی و ریالی کلیه واحدها (شعب، ادارات امور و ادارات کل مرکزی) 19. شرکت در جلسات، همايش ها، کنفرانس ها، نمايشگاه ها و ارتباط مداوم با سازمان ها و شرکت هاي رايانه اي داخل و خارج از کشور جهت آشنايي و کسب اطلاعات لازم از پيشرفت ها و فناوري هاي حاصل شده به منظور توسعه فاوا در بانک و در صورت نیاز ارجاع آن به شرکت های طرف قرارداد 20. بررسی میزان اثر بخشی کانالهای تحویل خدمات به مشتریان بانک 21. تعیین ارکان امنیت بانک، شناسائی نقاط ضعف سیستم ها، تامین و حفظ سطح امنیت مطلوب سامانه های IT ، تدوین سیاست امنیتی و تعیین اهداف و راهبردهای امنیت IT در تمامی سطوح سیستم از قبیل امنیت شبکه و ارتباطات، امنیت web ، امضاهای دیجیتالی، رمزنگاری و غیره 22. مدیریت، رفع اشکال و تهیه خط مشی و مقررات جهت تأمین امنیت اطلاعات مبادله شده بر روی شبکه های ارتباطی راه دور و محلی بانک 23. مدیریت و نظارت بر سیستم و اطلاعات کلیه سایت های کامپیوتر مرکزی و مراکز داده ای بانک و انجام کلیه امور مرتبط 24. مطالعه و شناسائی پروژه های انفورماتیکی مورد نیاز بانک جهت اجرا و اولویت بندی آنها و بررسی شرایط عنوان شده از سوی شرکت ها، پیمانکاران و مجریان پروژه ها به لحاظ صحت آنها (مدت، مبلغ و ...) همچنین کنترل مراحل پیشرفت و اجرای پروژه ها 25. بررسی و رفع مغایرت های سیستم ها و راهنمائی شعب و واحد ها در مورد چگونگی برطرف نمودن مغایرت و در صورت لزوم صدور سند اصلاحی و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز مجدد مواردی که سبب ایجاد مغایرت گردیده است. 26. دریافت و بررسی تقاضاهای درخواست کنندگان نصب پایانه های فروشگاهی و دستگاه های خودپرداز 27. انجام ساير امور که از طريق مديريت عالي بانک و يا بخشنامه ها و دستورالعمل ها محول مي گردد.

"شرح وظايف دواير اداره كل فناوری اطلاعات" شرح وظايف دایره درجه یک دفتر 1. ثبت و توزیع نامه های وارده و صادره 2. پیگیری مکاتبات انجام شده 3. کنترل سیستم حضور و غیاب 4. محاسبه و استخراج اضافه کاری پرسنل اداره 5. پیش بینی و درخواست ملزومات مصرفی اداره 6. انجام مکاتبات پرسنلی با واحدهای ذیربط 7. پیگیری امور مربوط به تأسیسات اداره 8. پیگیری امور مربوط خدمات (پرسنلی، اداری و خدماتی) 9. توزیع انواع بن های پرسنل اداره 10. ارسال و پیگیری تعمیر دستگاه های رایانه ای و غیر رایانه ای معیوب 11. صدور دفترچه درمانی جهت پرسنل 12. کنترل و مدیریت اثاثیه اداری 13. انجام کلیه امور محوله و معوق گروه کارشناسان تحت نظر رئيس اداره كارشناس حقوقي كارشناس مالي كارشناس مديريت امنيت و حراست اطلاعات ( NOC,SOC ) كارشناس مديريت تداوم خدمات ICT كارشناس نظارت و پيگيري فناوري (كيفيت ،ارزيابي عملكرد) كارشناس مديريت ريسك پروژه هاي IT كارشناس مديريت برنامه هاي راهبردي "معاونت عملیات" عملیات اجرائی و تخصصی ( مرتبط با دواير سایت مرکزی ،داده آمائی، بهره برداری و برق و UPS )که در معاونت عملیات انجام می شود به شرح زیر است: 1. راهبری کامپیوتر های مرکزی (متمرکز و غیر متمرکز) 1.1. راهبری نرم افزارهای سیستمی 1.2. راهبری نرم افزارهای کاربردی و کمکی 2. پشتیبانی و نظارت سخت افزاری کامپیوتر مرکزی (متمرکز و غیر متمرکز) 3. راهبری سیستم ملی کارت شامل نرم افزارهای پایه، کاربردی، کمکی و سخت افزار 4. راهبری سیستم اینترنت شامل نرم افزارهای پایه، کاربردی، کمکی و سخت افزار 5. راهبری سیستم های واحدهائی که در سایت مرکزی کامپیوتر نصب می شوند. شامل نرم افزارهای پایه، کاربردی، کمکی و سخت افزار 6. پشتیبانی مونیتورینگ شبکه ارتباطی 7. پشتیبانی، راهبری و نظارت تأسیسات جانبی مانند برق، UPS، سیستم های خنک کننده، اطفای حریق، ... 8. راهبري و پشتيباني سيستم‌هاي تسهيلات و دفتر کل 9. خدمات نظارت، پشتیبانی و مشاوره ای عملیات "معاونت نرم افزار" پنج نوع عملیات اجرائی و تخصصی در معاونت نر م افزار انجام می شود. این عملیات عبارتند از: 1. دریافت و بررسی نیازهای نرم افزاری شعب و ادارت 2. تجزیه و تحلیل و همآهنگی جهت تهیه نرم افزار ها 3. نظارت بر عملکرد صحیح نرم افزارهای تولید شده داخلی و بسته های نرم افزاری خریداری شده 4. تست و همآهنگی جهت توسعه نرم افزار 5. بررسی و رفع مغایرت های ایجاد شده ناشی از اشتباهات شعب یا نرم افزار در سیستم غیرمتمرکز "معاونت شبكه و سخت افزار" این معاونت شامل گروه های کارشناسان شبکه ، سخت افزارو کارشناسان تحقیق وتوسعه و دایره درجه یک تهیه توزیع تجهیزات و ملزومات رایانه ای، می شود. تهیه و تأمین سخت افزار و توزیع آن ها به واحد های بانک، نظارت بر نحوه استفاده از اقلام توزیع شده و نحوه بکار گیری آن ها در واحد های بانک بر عهده این معاونت می باشد. "معاونت خدمات نوین" اين معاونت شامل گروه هاي كارشناسان عمليات كارت و كارشناسان اينترنت ميباشد،كه كليه امور مربوط به كنترل، نظارت و توسعه محصولات كارتي و همچنين بررسي مورد نياز جهت تدوين برنامه توسعه، نصب و راه اندازي سيستم هاي اينترنتي بر عهده اين معاونت مي باشد.


  ارسال انتقاد، پیشنهاد و شکایت به   اداره کل مدیریت عملیات بانکی
  نام و نام خانوادگی فرستنده :
  شماره تماس :
نوع مطلب:
  موضوع:
متن ارسالی:
کد امنیتی
تکرار کد امنیتی
   

درباره بانک
خدمات
خبراطلاعیه
واحدهای بانک
دیدنیها
تماس باما
پيوندها
پژوهشها
           ساعات کار واحد

    شنبه    16:00 - 7:30
    يکشنبه    16:00 - 7:30
    دوشنبه    16:00 - 7:30
    سه شنبه    16:00 - 7:30
    چهارشنبه    15:00 - 7:30
    پنجشنبه    13:00 - 7:30
    جمعه    تعطیـــــل
           بنرها