هدف از تأسیس بانک ملی ایران از یک طرف تحقق آرزوی دیرینه مردم برای ایجاد یک مؤسسه رسمی و مطمئن، به منظور جذب سپردههای مردمی و به کارگیری بهینه این منابع در جهت گشایش امور و سامان بخشیدن به وضعیت مالی ایران و از طرف دیگر قطع دست بیگانگان از ارکان اقتصادی این مرز و بوم و نهایتاً کسب استقلال اقتصادی بوده است. در طول این مسیر پر فراز و نشیب 95 ساله و گذار از بحران های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مختلف بانک ملی ایران همچنان بر عهد دیرین خود که همانا تکریم مردم و مشتری مداری است پایبند بوده و با داشتن شریفترین کارکنان و مدرنترین فناوری و تجهیزات حافظ اعتماد دیرینه مشتریان خود میباشد. "اعتماد میماند" این جمله کوتاه اقیانوسی از معنی را در خود نهفته دارد، ارتباطات دوسویه مناسب و انسانی میتواند پیوندهای ماندگار و تعاملات استواری خلق کند که هیچ طوفان سهمگینی قدرت ایجاد خلل در آن را ندارد. سرمایه و زیربنای اصلی بانک ملی ایران اعتماد مردم است و بنابراین خود را موظف میداند که همواره فرزند زمان خویش بوده و به موازات پیشرفتهای شگرف دیجیتال، سیستمهای خود را به روز کرده و برای مشتریانش ارزشی فراتر از تصور قائل باشد تا آنجا که عزمی آهنین دارد تا با ارائه خدمات مطلوبتر در بستر بانکداری نوین الکترونیکی، اینترنتی و غیرحضوری کردن بیشتر خدمات، حداکثر رضایتمندی مراجعان را در کارنامه خود ثبت و ضبط نماید، ما میتوانیم تجربیات خوشایندی برای مشتریان رقم بزنیم تا آنجا که حد رضایت فعلی مشتریان از عملکرد بانک به امتنان آنان منجر شود